Meniu principal

UPDATE Percheziții la CFR Marfă: 2.450 de vagoane, vândute la preț de fier vechi. Conducerea a coordonat ”afacerea”

Pasagerii trenurilor care circulă pe relația Ciulnița-Călărași Sud, transportați cu mijloace auto după deraierea unui tren privat

În jur de 60 de percheziţii au început, miercuri dimineaţă, în Bucureşti şi la Timişoara, într-un dosar instrumentat de procurorii DIICOT ce vizează activități infracționale ”desfășurate” de angajați ai CFR Marfă. Anchetatorii suspectează că aceștia au vândut la preț de fier vechi vagoane de tren de marfă. Prejudiciul în acest caz a fst estimat la peste 6 miloane de euro, potrivit News.ro. Întreaga conducere executivă a CFR Marfă, în frunte cu directorul general Mihuţ Crăciun, ar fi implicată într-o grupare infracţională constituită în cursul anului trecut, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, în folosul SC REMAT S.A. Călăraşi, spun procurorii DIICOT. Acuzațiile sunt de delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Percheziţiile au loc la unităţi ale CFR Marfă şi la mai multe societăţi care se ocupă cu comercializarea fierului vechi, în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman şi Dâmboviţa.

Anchetatorii spun că angajaţii CFR vindeau vagoanele de marfă care sunt făcute dintr-un oţel special, la preţ de fier vechi, deci la un preţ mai mic decât adevărata lor valoare, iar diferenţa de bani şi-o însuşeau.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza procedurii de licitaţie deschisă iniţiată de CFR Marfă, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deşeu fier vechi greu” şi “deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.
 
“Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivenţă cu reprezentanţii SC REMAT SA Călăraşi. S-a constatat că, deşi oferta de vânzare iniţiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călăraşi a menţionat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro/ tonă. Rezultă că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul “deşeurilor fier vechi special” (oţel) şi cu 46,56% în cazul deşeurilor fier vechi greu”, spun procurorii DIICOT.
 
Potrivit acestora, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societăţii, din care fac parte directorul general, Mihuţ Constantin Crăciun, directorul operaţiuni dezvoltare, Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic, Eugen Tudor, directorul economic-financiar, Pavel Bărculeţ, managerul juridic, Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic, Constantin Alupoaie, directorul vagoane, Florin Enache, şeful Biroului Urmărire Contracte, Mariana Căpăţână, şi şeful Serviciului Exploatare Vagoane, George Niculescu. Aceştia sunt cei care au iniţiat vânzarea la Bursa de mărfuri a celor 2450 de vagoane la preţ de fier vechi.
 
Al doilea palier al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către funcţionarii din cadrul sucursalelor CFR Marfă din Timişoara, Braşov, Iaşi, Galaţi, Craiova, Cluj şi Constanţa, iar al treilea palier al grupului infracţional organizat a fost constituit din reprezentanţii S.C. REMAT S.A.Călăraşi, beneficiara contractului.
 
Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantităţile de 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează sursa citată.

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.