Meniu principal

Rețineri în dosarul CFR Marfă: 21 de persoane, printre care și fostul director, Mihuț Crăciun

Rețineri în dosarul CFR Marfă: 21 de persoane, printre care și fostul director, Mihuț Crăciun

Douăzeci și una de persoane, inclusiv fostul director general al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun, au fost reţinute în dosarul privind vânzarea la preț subevaluat, de fier vechi, a 2.450 de vagoane. Audierile la sediul DIICOT Timişoara -au desfăşurat pe tot parcursul nopţii de miercuri spre joi. Prejudiciul a fost etimat la 6,3 milioane de euro. În acest dosar, miercuri au fost făcute 63 de percheziţii în Bucureşti şi în nouă judeţe.

Suspecții, angajați ai CFR Marfă și ai firmei Remat Călărași, au fost aduși cu trei maşini la Timișoara. Potrivit News.ro, procurorii DIICOT au emis ordonanţe de reţinere pentru 21 de persoane, între care fostul director general al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun. Mai departe, suspecții urma să fie duși, în cursul zilei de joi, la Tribunalul Timiş cu propunerea de arestare preventivă pentru constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul CFR Marfă s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti a vagoanelor la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deşeu fier vechi greu” şi “deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.

“Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivenţă cu reprezentanţii SC REMAT SA Călăraşi. S-a constatat că, deşi oferta de vânzare iniţiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călăraşi a menţionat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro/ tonă”, spun procurorii DIICOT.

Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează sursa citată.

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.