Meniu principal

Peste jumătate din apelurile la 112 de anul trecut au fost false

Potrivit bilanțului dat publicității de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), anul trecut s-au înregistrat peste 14,6 milioane de apeluri la numărul unic de urgenţă 112, aproape 60% fiind, însă, false. În prima lună a noului an, au existat aproape două milioane de apeluri, din care peste 46% au fost false. 

Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate 14.600.440 apeluri. Dintre acestea 8.552.087 (58,57%) au fost false şi 6.048.353 (41,43%) reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 3.781.205 (60,28%), Poliţie – 1.364.808 (21,76%), ISU-SMURD – 933.62 (14,88%) şi Jandarmerie – 184.606 (2,94%). 

Potrivit sursei citate, timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde şi a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanţelor europene în materie. 

În ceea ce priveşte apelurile false, judeţele Covasna, Mureş si Gorj ocupă primele locuri ca procent din totalul apelurilor. Pe luna ianuarie 2017, din totalul de 1.199.680 apeluri, 552.256 (46.03% ) au fost reale şi 647.424 (53.97%) false. STS precizează că 15.847 de cetăţeni au fost sancţionaţi pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (anul 2016 şi ianuarie 2017), cele mai multe sancţiuni fiind aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Prahova.

Sursa citată mai spune că în urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30 % şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.