Meniu principal

Firea visează: nu i-a reușit banda unică, dar vrea tramvaie suspendate!

Firea a promis transport gratuit cu autobuzul, RATB începe să verifice biletele la urcare!

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, marți, un alt proiect SF: vrea să introducă tramvaiele suspendate în București pe ruta spre Măgurele şi în zona de nord, spre Ploieşti. Firea spune că deja au fost făcute demersuri tehnice în acest sens, iar lucrările vor fi începute „într-o perioadă scurtă de timp”.

„Într-o perioadă scurtă de timp, am început deja pregătirile tehnice, vom demara lucrările pentru o linie de tip monorail, este vorba despre tramvai suspendat. Este vorba despre 80 de tramvaie suspendate, care vor fi implicate în acest concept. O rută Bucureşti-Măgurele  şi Bucureşti, în zona de nord, spre Ploieşti”, a declarat marţi primarul Capitalei, Gabriela Firea, în cadrul seminarului „Împreună pentru dezvoltare durabilă – Dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov”, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Secretariatului General al Guvernului.

Firea a prezentat şi principalele proiecte incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) începute deja sau care urmează să fie începute, precum construirea unui nod intermodal lângă pasajul Domneşti, extinderea la patru benzi şi implementarea unei linii de tramvai rapid prin Prelungirea Ghencea până la Centură. De asemenea, Firea a mai spus că luna viitoare va începe construirea parcării de tip park&ride de la capătul Şoselei Pantelimon, lângă hipermarketul Cora.

„Acest concept va fi extins la toate ieşirile din Bucureşti la intersecţia Şoselei de Centură cu A1, A2, A3, DN1, până la DN7”, a adăugat Firea.

Primarul Capitalei a vorbit şi despre necesitatea introducerii transportului urban pe cale ferată, aşa cum este utilizat de „marile aglomerări urbane din Europa”.

„Pasul următor va fi construirea unei staţii de căi ferate în aceste locaţii şi introducerea transportului local de călători pe centura feroviară.  Trasportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce reţeaua ferată din Bucureşti stă neultilizată de aproape 30 de ani”, a mai spus Firea.

Edilul a vorbit şi despre cele 400 de autobuze noi Euro 6 pentru care s-a încheiat de curând licitaţia, precizând că, după declararea câştigătorului, ceilalţi participanţi au depus contestaţii.

„Suntem în perioada legală de rezolvare a contestaţiilor. Sperăm să se finalizezea cât mai curând această pricedură şi să semnăm contractul”, a sublinait Firea.

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.