Meniu principal

Firea supune votului consilierilor studiul de oportunitate pentru autobuzele electrice

Firea supune votului consilierilor studiul de oportunitate pentru autobuzele electrice

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) se va reuni, miercuri, în şedinţă de îndată, pentru a dezbate şi a vota proiectul de hotărâre pentru aprobarea studiului de oportunitate în vederea achiziţionării primelor autobuze electrice care vor circula pe 14 trasee din Capitală, informează News.ro. Studiul de oportunitate, de peste 500 de pagini, a fost publicat marţi seară pe site-ul Primăriei Capitalei.

Concluziile studiului de oportunitate propun achiziţionarea unui număr de 100 de autobuze urbane electrice de 12 metri, adaptate persoanelor cu dizabilităţi, care să fie introduse pe liniile 137, 138, 173, 300, 311, 312, 313, 330, 335, 336, 368, 381, 385 şi 601. Autobuzele vor avea podeaua total coborâtă şi vor fi dotate cu instalaţie de ventilaţie, aer condiţionat şi încălzire, precum şi cu facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap, vor fi echipate cu sisteme IT de informare a călătorilor, atât audio, cât şi video, cu sistem de supraveghere video, un sistem de taxare pentru carduri contactless, sistem de numărare călători, wifi şi sistem de comunicare online.

Pe lângă cumpărarea autobuzelor, sunt avute în vedere şi lucrările de infrastructură, precum instalarea de staţii de încărcare rapidă, iar pe anumite secţiuni de traseu se vor institui măsuri pentru fluidizarea circulaţiei autobuzelor electrice, precum interzicerea parcării auto pe carosabil de-a lungul traseului sau prin realizarea unor benzi speciale pentru aceste autobuze.

Documentul prezintă şi planificarea achiziţiei de autobuze pe fiecare linie în funcţie de caracteristicile tehnice.

Autonomia autobuzelor electrice între două încărcări va fi de minim 250 de kilometri parcurşi în condiţii specifice Capitalei, un parcurs suficient pentru o zi de circulaţie, şi este solicitată o garanţie de minim 8 ani sau minim 480.000 de kilometri pentru autobuze şi de opt ani pentru infrastructura de încărcare, arăta studiul de fezabilitate realizat de RATB pentru achiziţionarea primelor 42 din cele 100 de autobuze electrice, adoptat anul trecut în şedinţa CGMB din decembrie.

Municipalitatea explică faptul că prin înlocuirea autobuzelor Diesel cu cele electrice se vor reduce noxele în centrul Capitalei, pentru că nu emit poluanţi. De asemenea, autobuzele electrice sunt silenţioase, fără şocuri la demaraj şi la frânare şi reduc zgomotul şi vibraţiile în zona centrală.

Autobuzele electrice nu emit poluanţi şi au costuri reduse de exploatare şi întreţinere. Pentru că nu au emisii poluante, utilizarea autobuzelor electrice poate reduce poluarea aerului în mediul urban. Asta este o mare îngrijorare şi preocupare în marile oraşe. Modelele electrice oferă un mers mai liniştit şi mai silenţios şi le fac populare pentru călători”, argumentează municipalitatea.

Consilierii generali şi-au dat acordul de principiu pentru achiziţionarea a 100 de autobuze electrice în şedinţa din 30 iunie 2017, proiectul de hotărâre fiind adoptat în unanimitate, iar în 19 decembrie CGMB a aprobat un proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, studiu de fezabilitate, pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public, respectiv achiziţionarea primelor 42 de autobuze electrice.

Acestea vor fi cumpărate prin fonduri europene, acesta fiind şi motivul convocării şedinţei de îndată a CGMB. Conform expunerii de motive, data limită pentru depunerea documentelor în vederea obţinerii fondurilor nerambursabile este 21 iunie.

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.