Meniu principal

Bugetul Ministerului Transporturilor: mulţi bani pentru hârtii, puţini pentru şosele şi nimic la metrou

Dragnea și Grindeanu sau cafteala între două țațe la un concurs de karaoke

Premierul Sorin Grindeanu a precizat, marţi seara, că Transporturile reprezintă unul din ministerele care vor primi cei mai mulţi bani din bugetul pentru 2017. Practic, bugetul, în acest caz, ar urma să fie de 1,6 ori mai mare decât cel anterior, crescând de la 8,58 de miliarde de lei în 2016, la 13,76 de miliarde de lei în acest an.
Din nefericire pentru noi, cetăţenii, acest lucru nu se va reflecta şi în investiţii mai mari în infrastructură. Unde se vot duce, atunci, banii?
În primul rând, cheltuielile salariale se estimează că se vor majora de aproape 1,5 ori, de la 18,5 milioane de lei la 27,7 milioane de lei.
O altă creştere importantă este prevăzută la capitolul “Consultanţă şi expertiză”, unde anul trecut au fost alocate 14.000 de lei, iar anul acesta sunt prevăzute 2,82 de milioane de lei. Acesta este, de altfel, partea din buget ce vizează întocmirea hârtiilor, de unde se „sifonează” cei mai mulţi bani.
Alte sume importante sunt prevăzute la cheltuielile judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea intereselor statului, de la 166.000 de lei anul trecut, la 208.000 de lei în 2017.
În ceea ce priveşte subvenţiile, acestea au crescut pentru transportului feroviar public de călători (de la 1,31 miliarde de lei, în 2016, la 1,49 de miliarde de lei, în 2017) şi pentru transportul de călători cu metroul (de la 315 milioane, în 2016, la 415 milioane, în 2017).
Ajungem, însă, şi la ceea ce îi interesează mai ales pe şoferi. Bugetul alocat pentru întreţinerea infrastructurii rutiere a scăzut de la 584 de milioane de lei în 2016, la 289 de milioane de lei anul acesta. În schimb, s-au majorat sumele alocate întreţinerii infrastructurii feroviare publice, de la 1,022 miliarde de lei anul trecut, la 1,15 miliarde de lei anul acesta.
Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, bugetul s-a majorat cu numai 77.000 de lei (15 milioane, în 2017, faţă de 14,923 milioane de lei cu un an în urmă). Nu în ultimul rând, pentru finanţarea investiţiilor proiectului de metrou nu a fost alocat nici un leu în acest an.

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.