Meniu principal

BBC, poziţie tranşantă în demascarea ştirilor false

James Harding, redactor-şef la BBC, a comunicat echipei sale că postul de televiziune britanic se va implica în combaterea minciunilor, distorsionărilor şi exagerărilor din social media, în contextul îngrijorărilor apărute în spaţiul public cu privire la creşterea numărului de informaţii false, distribuite în mediul online.

Procesul de monitorizare şi implicare aplicat de BBC ar urma să fie unul permanent, demarat de un grup care va urmări să identifice ştirile false, răspândinte larg pe reţelele de socializare.  

„BBC nu poate edita tot ce apare pe internet , dar nici nu putem să stăm deoparte. Vom verifica tot ce va deveni viral pe Facebook, Instagram şi alte reţele de socializare. Lucrăm cu cei de la Facebook, în mod particular, pentru a vedea cum putem fi cât mai eficienţi. Unde vom vedea poveşti încropite fals, în mod deliberat, prezentate sub formă de <<ştiri>>, vom publica o <<Verificare a Realităţii>> care va demonstra contrariul, care va fi mai mult decât un serviciu public. Vrem să devină foarte popular. Ţintim să poată fi utilizată formula de către formatele – online, tv şi radio”, a declarat James Harding, citat de Gândul.info.

Echipa de la BBC, care va coordona acest demers, se va concentra pe conţinutul care este, în mod vizibil, fabricat cu intenţia de a induce în eroare publicul că a fost produs de o agenţie de presă recunoscută pentru calitatea informaţiei promovate.

Decizia de combatere a ştirilor false vine într-un context sensibil, în care au loc numeroase dezbateri cu privire la veridicitatea informaţiei care circulă în mediul online. Accentul pe care BBC vrea să îl pună în combaterea informaţiilor false, distribuite pe reţelele de socializare, face parte dintr-un amplu demers al postului britanic de televiziune de a „încetini” realizarea materialelor jurnalistice, pentru a apela mai mult la analiză şi expertiză.

(foto: Youtube.com)

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.