Meniu principal

Adio, Centura Captalei: Lucrările se vor încheia în 2020, în cel mai optimist scenariu

Asocierea Spedition-Tehnostrade-Artera Proiect a câştigat contractul pentru construcţia lotului 3 al centurii Capitalei

Potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor, cei aproape 47 km din Centura de Sud a Capitalei, porțiune cuprinsă între Autostrada A2 şi A1, vor costa 965 milioane de lei. Până acum, ministerul a plătit 60 milioane de lei până la finalul anului 2015 şi încă 133.000 de lei în 2016, conform Ziarului Financiar.

Conform proiectului de buget pentru anul în curs, Ministerul Transporturilor va aloca pentru continuarea lucrărilor la Centura Capitalei doar 106 milioane de lei, cu puţin peste 10% din valoarea totală a proiectului. Anul viitor, situația va sta și mai prost, nefiind prevăzută nicio sumă. De abia în 2019 ar uma să se aloce 250 milioane de lei, respectiv 550 milioane – în 2020. 

Pasajul de la Domneşti de pe Centura Capitalei, care ar fluidiza traficul într-una din cele mai aglomerate zone din România, este de asemenea abandonat, iar finalizarea sa este amânată pentru după 2020. Potrivit proiectului de buget al Ministerului Transporturilor, din aproape 249 milioane de lei, cât va costa viitorul sens giratoriu de la Domneşti, anul acesta se vor aloca 5 milioane de lei din credite bugetare şi 146,5 milioane – din credite de angajament. Abia dupa 2020 ar urma să fie livrate şi restul de 101 milioane de lei. Acest lucru echivalează cu finalizarea lucrărilor în jurul anului 2021, cu peste trei ani întârziere față de primul deadline comunicat de compania de drumuri. 

Pasajul a fost anunţat cu surle şi trâmbiţe de CNADNR la finalul lui 2015, în condiţiile în care despre un pasaj în acea zonă se discută încă din 2009, iar în 2013, fostul primar, Sorin Oprescu, alături de Victor Ponta, Dan Şova şi Gabriela Vrânceanu-Firea, anunţa că va fi gata în cel mai scurt timp.

Nu este, însă, o surpriză, în contextul în care noul ministru al Transporturilor, A­lex­an­dru Cuc, spunea că nu promite niciun kilo­metru nou de autostradă în acest an. Asta deși, cel puţin teoretic, anul acesta ar trebui să aducă se finalizeze cel puţin 100-150 kilometri de autosradă iar bugetul ministerului a crescut la peste 13,7 miliarde de lei, faţă de circa 8,5 miliarde, cât a fost în 2016. 

Potrivit proiectului, obiectivele prioritare ale ministerului pentru anul 2017 şi perspectiva pentru 2018-2020 sunt lucrările la autostrada Constanţa – Nădlac (coridorul IV), finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva, finali­zarea lucrărilor la autostrada Transilvania; demararea lucrărilor la autostrada Sibiu – Piteşti şi finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. 

(foto: B365.ro)

 

Ți-a plăcut articolul?





Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.